11 Şubat 2017 Cumartesi

                               YARATILMIŞ  OLMANIN  FARKINDALIĞI  VE  HOŞGÖRÜ.         

    Yaratılmış olmak, bunu kabullenmek  ve farkına  varmakmodern dünya için çok zor hale 
 gelmiş! 

 Bu dünyanşn geçici  olduğuna inandığını söyleyenler bile yaratılan olduklarını kabul etmekte zorlanıyorlar.  Dilleriyle  ALLAH C.C  tarafından yaratıldıklarını  söyleselerde fiil  olarak aksin  gösteriyorlar.  Dille söylenenle  uygulama aynı olmuyor.

 Bu konuyu seçmeden önce çok  düşündüm , yaratılmış olmak ve hoşgörü benim için  hayatımın  bu döneminde  önemli  olduğu  için  seçtim.  Öncelikle  kendimi muhakeme etdim ve çok değiştiğimi gördüm. Ben yaratılmış olanım,bunun farkına varmak ve hoşgörülü olmak benim hayat gayem olmalı diye düşündüm. Bu düşüncemde YUNUS EMRE nin Yaratılanı severim ,Yaratandan ötrü  evrensel bakışı  çok etkili oldu. HZ. Mevlana nın hoşgörüsüne ne kadar muhtaç olduğunu dünyanın ve ınsanlığın daha iyi anlıyorum artık. Ben çok korkuyorum, dünya denilen bu tiyatro sahnesinde ben  de herkes gibi  kendi menfaatime koşuyorum.  Evet,evet herkes oldum ben.
 Etraftaki insanlar sürekli haklı olduklarını, bilgili olduklarını ifade etmeye çalışıyorlar. Çoğu zaman karşısındakini küçük düşürmek için  elinden geleni yapıyor olan oldu insan oğlu. Ben asla yapmam diyordum ,hep öyle düşünürken bir baktım aynı sahnede aynı oyunu oynuyorum.
 Ben de herkes gibi haklıyım, bilgiliyim diye diretiyorum.  Bu hale gelmemde en büyük suçlunun  kendim olduğunu  biliyorum ama mecburum buna.
 Susmak değerlidir, az konuşmak..... Bir atasözümüz vardır.   Konuşmak   gümüşse, susmak altındır diye. Hakikatende  böyle diye düşünüyorum.  (Ama bunu her konuya ait edemeyiz) Bu atasözümüzün hakikaten anlamı derindir. Ariflerin sofrasında  hal ehliyle hemhal iken insan bu deyimin gereğini yapmalı , feyziyab olmalı  insan o sofrada dünyanşn en değerli  cevahirlerinden de değerli olan kelimeleri dinlemeli ! Anlamalı ki kelamın önemini buna göre fikir beyan etmeli. Arif her haliyle yaratılan olduğunkanullenir, bu sofrada olan  da bu hali benimser.  Heyhat artık modern insan susmayı da  bırakmış arifler susar olmuş!  Artık insan oğlunda gereksiz bir  özgüven,bencillik var.  Herşey benden sorulur, ben bilirim ben haklıyım  ,hepimiz bunu yapıyoruz! Oysa anlamamız gerekiyor biz her zaman haklı olamayız. Biz yaratılanız ve insanoğlu hata yapar. Hata yaptığını anlamak bir erdemdir ve hata yapana karşı  hoşgörülü olmak da bir erdemdir.

 Kimsenin kimseyi ezmediği ve herkesin  huzuzrlu olduğu  bir dünya olması için insanoğlu yaratılan olduğunu  anlamalı ve hoşgörülü olmalı. Dünyada savaş var, gereksiz akan gözyaşı kan ve dalgaların sahile vurduğu  küçük cansız bedenler var. Bu gidişe bi son denmeli artık. Bana göre bu üzücü olayların,olumsuzlukların başında insanoğlu duruyor. Sevgiye, hoşgörüyü ve susmayı unutmuş insan oğlu duruyor. Bu sebebten de bu konuyu setim. Susuz bir toprağın  suya olan ihtiyacı gibi insanlık da yaratılmış olduğunu anlamaya ve hoşgörüye muhtaç!

,,İNSANLIĞIN KURTULUŞUNU SAĞLAYAN EN BÜYÜK ERDEM HOŞGÖRÜDÜRÇ,,   H. Wilhem Van


,,İMAN ETMEDİKÇE  CENNETE GİREMEZSİNİZ, BİRBİRİNİZİ SEVMEDİKÇE  İMAN ETMİŞ OLMAZSINIZ.,,  HZ MUHAMMET ( S.A.S) MUSLIM,İMAN22  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder